(R)evolutia Lamborghini

lamborghini-aventador-6

(R)evolutia Lamborghini

    Numele povestii vine de la omul Ferruccio Lamborghini, cel care a infiintat Automobili Ferruccio Lamborghini SpA în 1963. In acelasi an a avut loc lansarea primului model Lamborghini, la Salonul Auto de la Torino, botezat Lamborghini 350 GTV. Dupa acest model s-au produs 120 de exemplare Lamborghini 350 GT, intre anii 1964-1966, dintre care 23 aveau motorizare de Lamborghini 400 GT.

            Au urmat modelele Espada si Islero, apoi revolutionarul Miura cu noutatea absoluta: motor centrat si 2 locuri! In perioada imediat urmatoare echipa s-a concentrat pe aspectul exterior, apeland la un designer cu experienta in  domeniul automobilistic.

1963-Lamborghini-350-GTV_Coupe-Image-08

            In anul 1968, Ferruccio Lamborghini a declinat oferta de participare la cursele de Formula 1, desi cresterea economica a companiei era evidenta. In anul urmator au aparut divergente la nivel national intre angatori si sindicate, insa compania a continuat sa produca, muncitorii fiind cu profesionalism motivati de conducatorul Lamborghini.

            1970 este anul lansarii modelului Urraco, dorindu-se varianta economica in clasa lui. Au aparut apoi, Lamborghini Countach (sursa de inspiratie pentru Diablo de mai tarziu), Jarama (un Islero mai evoluat), Silhouette, aprofundarea lui Urraco si Jalpa, care a atras mai putin atentia insa cu ceva mai mult succes  decat predecesorul sau.

            S-a lansat un prototip din fibra de carbon, Countach Evoluzione, distrus in urma unui test de siguranta insa climatul economic se mentinea nefavorabil, oricat de increzator in viitor era Lamborghini. Cautarea unui partener capabil sa revigoreze compania cu infuzie de capital era absolut necesara. Compania Chrysler parea a fi solutia.

wonderful_wallpaper_a_blue_Lamborghini_Gallardo_LP_550

Apare Lamborghini Diablo, inlocuind Countach, insa in anul 1992 compania intra in declin cu o spectaculoasa scadere a vanzarilor. Chrysler bate in retragere. A urmat o perioada dificila pentru Lamborghini, cu parteneriate si conducere americana.

Anul 1198 aduce pentru Lamborghini putere germana, fiind preluata de Filiala Volkswagen AUDI AG. Se dorea un schimb de idei cu scopul imbunatatirii lui Audi pe latura sportiva si Lamborghini la capitolul tehnic.

Lamborghini a cunoscut apoi o perioada de stabilitate cu care nu se mai intalnise de ceva veme.

lamborghini-aventador-2

Renasterea companiei a inceput odata cu lansarea modelului Murciélago, urmat de Gallardo si o multitudine de variante ale acestora, printre care si modelul Reventon. In 2010 a luat sfarsit productia seriei Murcielago.

Salonul Auto de la Geneva din 2011 a dezvaluit Aventador, cel mai deschis automobil, fara parbriz sau acoperis, cu recomandarea pentru pilot de a purta echipament corespunzator daca se ajunge aproape de viteza maxima 349 km/h!

Modelul din 2012, Lamborghini Sesto Elemento ( al saselea element ) model futurist, a fost lansat doar in varianta de curse.

Lamborghini-logos-2I-a urmat exclusivistul model Veneno (2013), care atinge 100km/h in doar 2,8 secunde si a fost produs in doar patru exemplare: prototipul si trei bucati vandute.  A urmat Lamborghini Veneno Roadster care avea parinte modelul de baza Veneno .

In noiembrie 2013 a luat sfarsit productia celui mai bine vanzut model Lamborghini: Gallardo.

Urmatorul model: Huracan – de la el se asteapta confirmarea in 2014 a trei aspecte: lux, sportivitate, performanta.  Se revine la obiectivul din trecut al companiei Lamborghini, odata cu lansarea acestui automobil: de a rivaliza cu Ferrari 458 și 12c McLaren.

Lamborghini – o legenda.

Leave a Reply